Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter. Heb je al een account? Log dan snel in.

Wat doen jullie met overgebleven pepernoten/ander sinterklaaslekkers?

| 8 reacties

Daar zit ik dan.....Sinterklaas is terug naar Spanje maar zijn pepernoten heeft hij niet meegenomen. Een paar half opengebroken zakken en ook nog een paar dicht. Verschillende smaken, chocolade, kokos, noem maar op. Maar wat moeten we er mee.... Herkenbaar? 

Het begon zondag als een grapje. Met het gezin zaten we aan tafel te knutselen, bakje koffie en uiteraard een bakje met pepernoten er bij, want ja, die moeten op..... Mijn man zet het bakje pepernoten op tafel en zei 'vanaf nu eten we alleen nog maar pepernoten, we doen het op de pizza, in de stamppot, door de salade, bij de koffie, mee als lunch naar school en als ontbijt op brood'. De kinderen vonden dat natuurlijk helemaal fantastisch. 

Om alleen nog maar pepernoten te eten vond ik iets te veel van het goeie maar als ontbijt op brood leek me wel een leuk idee. Dus zo ging ik samen met de kinderen en een hamer aan de slag om pepernoten fijn te slaan. Het resultaat: pepernoten hagelslag. Een groot succes. 

Wat doen jullie zelf met al het overgebleven lekkers? Moet het op of kun je het bewaren tot volgend jaar? Ik ben benieuwd naar jullie tips. 

Voordat je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.

8 reacties

Bovenliggend Reactie Onderliggend