Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samenfitter. Meld je snel aan.

Hoe hou jij jouw goede voornemens wél vol?

| 2 reacties

Het jaar 2023 is inmiddels een dikke maand oud. Vaak zijn we in januari allemaal nog flink gemotiveerd om onze goede voornemens vol te houden. Stoppen met drinken, roken, elke dag een ommetje maken, minder snoepen… Welk goed voornemen je ook had gesteld voor jezelf, de eerste paar weken gaan vaak prima maar hoe zit dit in februari? Zeg eens eerlijk, ben jij jouw goede voornemens al lang weer vergeten of ben je nog steeds op de goede weg? Wij zijn benieuwd naar jouw tips om goede voornemens wél vol te houden! Deel je reactie met ons hieronder in het forum en inspireer elkaar.

Reageren op het forum kan als je lid bent van Samen Fitter. Ben je nog geen lid? Meld je dan nu gratis aan. Ben je al wel lid? Log dan eerst in, daarna kun je jouw reactie delen.

Voordat  je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.

2 reacties

  • Wat goed dat je samen met je maatje er voor zorgt dat jullie allebei de deur uit gaan voor dat dagelijkse ommetje. Ja, die app is ook een goede stimulans inderdaad. Bedankt voor het delen van je tips!

  • Ik loop elke dag een blok om, minimaal 20 minuten, maar vaak wat langer. Dit doe ik samen met een maatje, zo stimuleren we elkaar, als we geen zin hebben zeggen we: we hebben geen zin, maar gaan toch omdat het goed is voor onze gezondheid. Dat helpt echt. soms loop ik zelf nog weleens een 2de rondje op een dag. Verder heb ik de app van de hersenstichting op mijn telefoon, die mijn zoon en schoondochter ook hebben en zo stimuleren we ook elkaar omdat je daar punten op kan verdienen en je wil niet voor elkaar onderdoen. 

    Verder probeer ik steeds om minder zoet te eten, koekjes ed. te vermijden, maar dat vind ik toch heel moeilijk bij tijd en wijlen.