Former Member
Former Member

Gezond blijven tijdens de zwangerschap

| 2 reacties

Gezond blijven tijdens een zwangerschap is natuurlijk erg belangrijk. Gevarieerd en gezond eten, stoppen met drinken en roken en voldoende beweging zijn een aantal punten waar je rekening mee kan houden. Wat zijn jouw tips om gezond te blijven tijdens de zwangerschap? Slik je bijvoorbeeld bepaalde vitamines? En hoe zorg jij dat je aan voldoende beweging komt? 

Voordat u een reactie kunt plaatsen moet u zich eerst aanmelden.

Klik hier om u aan te melden.

2 reacties

  • Gezond blijven is inderdaad heel belangrijk. Voor jezelf, maar vooral ook voor je baby. Ik gebruik 'Compleet zwanger' van Davitamon als supplement. Daarnaast eet ik gevarieerd, want alleen een dagelijks vitaminepilletje is niet voldoende natuurlijk. Voldoende beweging is een uitdaging nu ik alleen vanuit huis aan het werk ben. Elk weekend probeer ik wel een lange(re) wandeling te maken. Mijn smartwatch helpt me in ieder geval gedurende de dag met meldingen als: 'tijd om te bewegen'. Dan loop ik even de trappen in huis op en af :) 

  • Juist tijdens de zwangerschap is een gezonde leefstijl extra belangrijk. Niet alleen voor jezelf, maar ook voor je baby!  Tijdens mijn beide zwangerschappen heb ik ook de COmpleetMama vitamines van Davitamon geslikt. Ook zorgde ik voor meer variatie in mijn eten en meer groentes, bijvoorbeeld door ook groentes te verwerken in de lunch. Ik heb tijdens beide zwangerschappen nog vrij lang door kunnen sporten (hardlopen en spinning), waarbij ik altijd wel goed naar mijn lichaam geluisterd heb. Daarnaast ging ik wat vaker wandelen. En tijedns de 2e zwangerschap hield mijn dochter mij wel voldoende in beweging ;)