Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter.  Heb je al een account? Log dan snel in.

HUISWERK: je hebt oefeningen gekregen om beter van te worden. Wat zijn jullie ervaringen?

| 2 reacties

Nadat je bij de fysiotherapeut/oefentherapeut bent geweest heb je vast een aantal oefeningen meegekregen zodat je klachten verminderen op termijn.

Dit kan met verschillende doeleinden: 

  • Mobiliteit verbeteren
  • Kracht verbeteren 
  • Uithoudingsvermogen verbeteren
  • pijntolerantie verbeteren
  • enzovoorts

Waar had je last van en wat heeft jou geholpen? Ik hoor het graag!

Lifter️‍♂️Cartwheel‍♀️Runner‍♀️

Voordat  je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst  aanmelden voor Doejemee.

2 reacties

Bovenliggend
  • Ik heb structureel onderrugklachten en krijg daar oefeningen voor. Ik vind deze oefeningen van mijn fysiotherapeut vaak heel nuttig, ik heb alleen moeite met het volhouden. Waardoor ik dus soms na een aantal maanden wéér bij de fysio op de stoep sta. Heb je tips om het (beter) vol te houden? 

  • Hi Elleke, goed om te horen dat jouw oefeningen helpen bij je onderrug. Soms helpt het om het te koppelen aan kleine gewoonten. Een goed voorbeeld is het balanceren op 1 been tijdens het tandenpoetsen voor meer balans. Maar voor je onderrug is het soms even zoeken welke gewoonten je kan koppelen. Je kan ook een bepaalde sportles uitzoeken en daar de oefeningen in de cooling down aan vastplakken. Wellicht kun je ook met je fysio bespreken hoe hij/zij kan helpen met een structurele aanpak, bijvoorbeeld medische fitness, waarbij je onder begeleiding oefent zodat je een periode van 20 weken achter elkaar sport specifiek voor je rug. Daarmee heb je een opbouw in spierkracht en uithoudingsvermogen waarna je hopelijk minder last hebt, of minder snel in ieder geval.  Succes!

Reactie
  • Hi Elleke, goed om te horen dat jouw oefeningen helpen bij je onderrug. Soms helpt het om het te koppelen aan kleine gewoonten. Een goed voorbeeld is het balanceren op 1 been tijdens het tandenpoetsen voor meer balans. Maar voor je onderrug is het soms even zoeken welke gewoonten je kan koppelen. Je kan ook een bepaalde sportles uitzoeken en daar de oefeningen in de cooling down aan vastplakken. Wellicht kun je ook met je fysio bespreken hoe hij/zij kan helpen met een structurele aanpak, bijvoorbeeld medische fitness, waarbij je onder begeleiding oefent zodat je een periode van 20 weken achter elkaar sport specifiek voor je rug. Daarmee heb je een opbouw in spierkracht en uithoudingsvermogen waarna je hopelijk minder last hebt, of minder snel in ieder geval.  Succes!

Onderliggend
Geen gegevens