Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter.  Heb je al een account? Log dan snel in.

Deze discussie is vergrendeld.
Je kunt geen nieuwe antwoorden meer posten bij deze discussie. Als je een vraag hebt, kan een nieuwe discussie starten

Competitiestart: Wat heb jij gedaan om goed voorbereid aan de start van jouw sportseizoen te staan?

| 6 reacties

De bal gaat weer rollen! De velden zijn weer strak belijnd en kort gemaaid, het voetbalseizoen start weer bijna! Maar ook voor alle andere sporten worden de competities weer opgestart. 

Om goed voorbereid aan de start te staan is natuurlijk altijd belangrijk, zeker na afgelopen jaren waar regelmaat ver te zoeken was. Dan is het belangrijk om weer tolerantie op te bouwen zodat de kans op blessures kleiner wordt.

Wat heb jij gedaan om jezelf voor te bereiden? 

En waar zou jij graag nog meer van willen weten als het gaat om blessurepreventie? Laat een reactie achter!

6 reacties

Bovenliggend
  • Ik ben laatst ook weer begonnen met hardlopen en daarnaast ben ik begonnen met het samenstellen van dagelijks mealplanning. Waarin ik aan het begin van de week een planning maak voor de hele week, wat ik ga consumeren en daarvoor worden dan de wekelijkse boodschappen gedaan. Ik ben 2 jaar geleden geopereerd aan mijn knie en sindsdien let ik goed op dat ik niets tekort kom. Wat zou je bijvoorbeeld aanraden voor supplementen om dit soort verwondingen tegen te gaan, ik koop meestal alles online via www.flinndal.nl maar er is teveel keuze, ik heb geen idee wat ik extra moet nemen als hardloper. Misschien calcium?

  • Hi Tommy,

    Na een botbreuk of een operatie (of een pees of spierblessure) is het inderdaad belangrijk om op je voeding te letten. Wat mijn advies is om eiwitrijk te eten en voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen. Dat doe je met een gezonde voeding maar omdat er bij schade meer nodig is kun je dit aanvullen met eiwitshakes met lysine en proline, vitamine B6 en Vitamine C. Andere suppelementen heb ik niet voldoende kennis van, wellicht kun je bij wijs met je spijs meer informatie vinden of vraag het aan Linda

    Waar je wel rekening mee moet houden is de tijd die herstel normaal nodig heeft. Een knie operatie kan tot drie jaar blijven herstellen, maar dat is enkel in de laatste herstelfase. De eerste twee fasen zijn een stuk belangrijker als je het hebt over supplementen omdat er dan een direct tekort is. Op dit moment zou je dan meer in de sportvoeding kunnen zoeken zodat je herstel na sporten goed is. Veelgebruikte supplementen zijn calcium/magnesium/zink, whey eiwitshakes, visolie en creatine. Over het algemeen is een gezond voedingspatroon afdoende om alle vitaminen en minderalen binnen te krijgen. 

Reactie
  • Hi Tommy,

    Na een botbreuk of een operatie (of een pees of spierblessure) is het inderdaad belangrijk om op je voeding te letten. Wat mijn advies is om eiwitrijk te eten en voldoende vitamines en mineralen binnen te krijgen. Dat doe je met een gezonde voeding maar omdat er bij schade meer nodig is kun je dit aanvullen met eiwitshakes met lysine en proline, vitamine B6 en Vitamine C. Andere suppelementen heb ik niet voldoende kennis van, wellicht kun je bij wijs met je spijs meer informatie vinden of vraag het aan Linda

    Waar je wel rekening mee moet houden is de tijd die herstel normaal nodig heeft. Een knie operatie kan tot drie jaar blijven herstellen, maar dat is enkel in de laatste herstelfase. De eerste twee fasen zijn een stuk belangrijker als je het hebt over supplementen omdat er dan een direct tekort is. Op dit moment zou je dan meer in de sportvoeding kunnen zoeken zodat je herstel na sporten goed is. Veelgebruikte supplementen zijn calcium/magnesium/zink, whey eiwitshakes, visolie en creatine. Over het algemeen is een gezond voedingspatroon afdoende om alle vitaminen en minderalen binnen te krijgen. 

Onderliggend
Geen gegevens