Eens of oneens: We moeten beter worden in het aanbieden van onze hulp

| 8 reacties

Boodschappen doen voor een oudere buurvrouw. Oppassen op de kinderen van je zus. Of af en toe een kop koffie drinken bij een collega die langdurig ziek thuis zit. Iemand helpen is zo gepiept. Maar veel mensen vinden het lastig om hulp te vragen. We willen een ander niet tot last zijn. Wat nou als we het omdraaien: moeten we met z’n allen niet gewoon beter worden in het áánbieden van hulp? Wij zijn benieuwd naar jouw mening, deel je mening met ons in de comments. 

Voordat u een reactie kunt plaatsen moet u zich eerst aanmelden.

Klik hier om u aan te melden.

8 reacties

  • Eens, daarbij wil ik ook zeggen dat aangeboden hulp ook niet altijd ontvangen word. Of ik bied het nog niet concreet en tastbaar genoeg aan. 

  • Ik snap je wel, hulp ontvangen is voor veel mensen ook lastig. Ikzelf vind dat er een dun lijntje zit tussen hulp concreet aanbieden en je opdringen. Daar moet je een goede balans in vinden. 

  • Je kunt hulp aanbieden, maar waak voor hulp op dringen. Zeg altijd als je het nodig is mag je mij vragen.

    Vragen staat vrij, weigeren hoort er bij.

  • $core_v2_ui.GetResizedImageHtml($forumReply.Author.AvatarUrl, 44, 44, "%{border='0px', alt=$forumReply.Author.DisplayName, ResizeMethod='ZoomAndCrop'}")
    $core_v2_ui.UserPresence($forumReply.Author.Id) $forumReply.Author.DisplayName meer dan 2 jaar geleden

    Hier heb ik wel een mening over, ja dat zouden we moeten doen. Even een app sturen met de vraag hoe gaat het? Kunnen we even.praten of afspreken. Zeker nu het weer erop gaat lijken dat Covid weer de hoogte in gaat qua getallen. Mensen vereenzamen snel.

    En waar ik voor moet oppassen is dat bij degene waar ik ook wel langsga deze persoon me moeilijk weg laat gaan, blijft claimen. Dat is wel heel moeilijk moet ik zeggen.

  • $core_v2_ui.GetResizedImageHtml($forumReply.Author.AvatarUrl, 44, 44, "%{border='0px', alt=$forumReply.Author.DisplayName, ResizeMethod='ZoomAndCrop'}")
    $core_v2_ui.UserPresence($forumReply.Author.Id) $forumReply.Author.DisplayName meer dan 2 jaar geleden als antwoord op Tvdw44

    Ja daar heb je een goed punt. Niet opdringen.

    Heb je ook al meegemaakt dat er op je aanbod ingegaan is?

  • Ik ben het eens met de stelling en ik houd zelf altijd in het achterhoofd dat ik een ander wil behandelen zoals ik zelf behandeld wil worden.

  • Respecteer de ouderen en houd van de jongeren. De oude man heeft ons opgevoed. We moeten de oude man een gelukkig ouderdom geven.

    voip phone

  • Zelf vind ik het lastig om hulp aan te bieden als er niet om gevraagd wordt omdat het lastig is om in te schatten hoe je aanbod overkomt. Vooral bij mensen die ik niet zo goed ken. Ik denk dat het er uiteindelijk op neerkomt dat het belangrijk ik dat je contact maakt en houd met de mensen om je heen.