Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter. Heb je al een account? Log dan snel in.

Op zoek naar gezonde recepten!

| 4 reacties

Wij (Ymkje en ik) zijn bezig met recepten te bedenken op basis van de voedingsmiddelen in de tabel van Corona de baas. Dit doen wij niet alleen voor op de community, maar ook voor de kwetsbare ouderen in Hof en Hiem, Joure. Zij hebben ons hiervoor gevraagd, om zodoende het immuunsysteem te versterken in deze tijd. Hebben jullie nog goede recepten met veel vitamine C, D en Zink die wij hiervoor kunnen gebruiken? Of zijn er volgens jullie nog andere voedingstoffen die niet mogen ontbreken?

Voordat je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.

4 reacties

  • Dag Ymkje, Leuk om contact te hebben! Mijn contactgegevens staan op mijn website: www.mamamascha.nl 

  • Hoi Mascha, wij zijn ons zeker bewust dat een compleet voedingspatroon het beste is, gelukkig bevatten de genoemde voedingsmiddelen ook voldoende andere stoffen. En de recepten die we hebben toegestuurd, bevatten zeker niet alleen vitamine C, D en zink. Maar ik snap wat je bedoelt ;). Ik zou heel graag met je in contact willen komen voor jouw recepten, !

  • Dag dames,

    Ik heb een heel boek en app vol met de lekkerste en gezondste recepten. Kijk maar eens op www.mamamascha.nl. Zonde om het wiel opnieuw uit te vinden. In overleg met ons zijn de recepten ook beschikbaar voor jullie. 

    Het noemen van specifieke vitamines is overigens weinig zinvol. Iedereen (ook ouderen) moet gezond en gevarieerd eten. Ik zou bij ouderen wel extra eiwit toevoegen. In onze weekmenu's zitten alle vitamines en mineralen die je in een week nodig hebt. Veel succes!

  • Hi wat leuk dat jullie je hier mee bezig houden! Het eerste waar ik aan denk is misschien niet echt een 'recept' maar wel erg gezond: spinazie (vitamine c), aardappelen (vitamine c), ei(vitamine d) en een stukje vlees (zink). Daarnaast is wortel-gember soep ook een aanrader (bijvoorbeeld: blijsuikervrij.nl/.../). In gember zitten erg veel vitaminen (waaronder vitamine c) en daarnaast zitten er ook veel mineralen in (waaronder zink). Daarnaast verhoogt gember ook nog je weerstand!