Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samenfitter. Meld je snel aan.

Wat vind jij: kun je focus behouden op je werk als je mail open staat?

| 10 reacties

Ervanuit gaande dat email alleen niet je dagelijks werk is: Grin

Kun jij focus houden op je werk, terwijl je mail open staat?
En hoe ga jij überhaupt om met mail?

Ik ben hier zelf nogal uitgesproken in. Ik gebruik mail vooral om afspraken te maken. Eventueel belangrijke documenten nasturen. Discussies e.d. voer ik niet via de mail. Dan loop ik naar iemand toe. CC lees ik weinig/ nooit. In mijn ervaring mis ik hiermee niets.

Ik start mijn dag met het bekijken van data (hoeveel een website is bezocht) of ik werk een stuk uit. Mail komt in de loop van de ochtend. (even scannen).

Voordat  je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.

10 reacties

Bovenliggend
  • Ik heb het altijd open staan en ik wordt steeds uit mijn concentratie gehaald door de meldingen als de mail open staat. Vanaf deze week ga ik aan de slag met de tips uit het boek “Grip - het geheim van slim werken”. De schrijver noemt mail vergelijkbaar met jeuk; als je begint te krabben wordt het steeds erger. Zo ook; hoe meer je gaat mailen, hoe meer mail te te beantwoorden krijgt.
    Hij geeft de tip om standaard blokken in je agenda te plannen voor mail. In die blokken het je 5 opties om met mail om te gaan; afwijzen (hier hoef ik niets mee), archiveren (relevant om te bewaren), direct afhandelen (binnen. 2 minuten te doen), afhandelen plannen in je agenda (afhandelen duurt wat langer) en toevoegen op je takenlijst (taak heeft geen deadline).  

  • Goede leestip dus! Hoe bevalt het plannen van je mail tot nu toe? Zou je het aanraden?

    Vanmorgen wilde ik zoals gewoonlijk weer starten met dingen uitwerken en daarna mail lezen. Ik betrapte mijzelf erop dat ik eerst in de Outlook agenda moest kijken hoe de dag verliep en dat ik toch mijn mail scande. Scannen, maar niet antwoorden. Is dat conform de regels van Meneer Pastoor van het boek: Grip, het geheim van slim werken?

    Wat denk jij?

Reactie
  • Goede leestip dus! Hoe bevalt het plannen van je mail tot nu toe? Zou je het aanraden?

    Vanmorgen wilde ik zoals gewoonlijk weer starten met dingen uitwerken en daarna mail lezen. Ik betrapte mijzelf erop dat ik eerst in de Outlook agenda moest kijken hoe de dag verliep en dat ik toch mijn mail scande. Scannen, maar niet antwoorden. Is dat conform de regels van Meneer Pastoor van het boek: Grip, het geheim van slim werken?

    Wat denk jij?

Onderliggend
Geen gegevens