Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter. Heb je al een account? Log dan snel in.

Ander voedingspatroon sinds Corona

| 4 reacties

Ik las een interessant artikel waarbij de auteur een pleidooi houdt voor gewoon gezond eten. Er zijn mensen die massaal vitaminepillen zijn gaan inslaan om het immuunsysteem te versterken. Uit onderzoeken blijkt dat het versterken van het immuunsysteem niet afhangt van 1 of 2 voedingsstoffen en dat met een hogere dosis vitaminen het niet zo werkt; 'hoe meer je ervan neemt, hoe beter'. 

Heb jij je voedingspatroon aangepast sinds de uitbraak van het Coronavirus? 

Voordat je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst aanmelden voor Doejemee.

4 reacties

  • Een paar maanden zijn we begonnen met het eten van veel minder vlees. Niet helemaal vegetarisch, maar wel in die richting. Meer gevarieerd koken en eten was het gevolg. Gewoon, omdat je nieuwe gerechten maakt. Voelt gezond en voelt ook natuurlijker dan het ineens te gaan zoeken in supplementen. Maar iedereen moet dat natuurlijk voor zichzelf bepalen.

  • Ik slikte voor de uitbraak al supplementen, ook al eet ik gezond. Ik vind het lastig te bepalen of dit nu nodig is of niet, maar dus eveneens onder het mom: baat het niet, dan schaadt het niet. Ik heb ook genoeg artikelen gelezen dat onze gewone voeding steeds minder voedingsstoffen bevat door de minder vruchtbaar wordende grond, dus hoeveel krijgen we daar werkelijk door binnen? En verder qua voedingspatroon was ik al vrij gezond bezig, dat blijf ik gewoon door doen. Er ligt weinig ongezonds in onze kast, lekker preventief haha. Heb jij het zelf aangepast ?

  • Ja, onder het mom van: baat het niet, schaadt het ook niet? Ik snap 'm wel hoor. Doet het hele gezin mee? @

  • Ik moet toegeven dat ik op dit moment ook elke dag een Echinacea bruistablet op drink. Of het helpt, geen idee, maar ik voel me er wel 'gezonder' van! Daarnaast is mijn eetpatroon er niet echt op vooruit gegaan Sweat smile De kast met lekkere dingen is nu éénmaal dichterbij dan wanneer ik niet thuis zou zitten.