Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter.  Heb je al een account? Log dan snel in.

Stelling 'Als je sport heb je eiwitshakes nodig'

| 23 reacties

Welke voeding heb je nodig als je sport en horen eiwitshakes hier ook bij? Wij zijn heel benieuwd naar jullie reactie op  het gebruik van eitwitshakes. Wat is jouw reactie op de stelling 'Als je sport heb je eiwitshakes nodig'

Voordat  je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst  aanmelden voor Doejemee.

23 reacties

Bovenliggend
  • Ik denk in eerste instantie goede voeding en dan is wel de vraag WAT IS DAT

    Ja dat is voor iedereen niet het zelfde omdat we niet allemaal het zelfde zijn

    Nu moet ik toegeven dat shake s  ik vind zie gewoon niet lekker en ben aan uitzoeken hoe ik hier voor iets anders kan doen om dat bij intensief sporten (ik dans )Het wel de juiste bouw stenen nodig heeft voor herstel en om geen letsel te krijgen Tot nu toe gebruik ik een  vegan shake als aanvulling die ik door hele zachte geiten yoghurt doe maar dit zal nooit op mijn verlanglijstje komen te staan  mocht iemand hier nog tips voor hebben GRAAG

    Ik wil hier nog wel even een opmerking maken veel sporters gebruiken te veel Omega 6 in hun dieet en dat zorgt er melde door dat de opname van voedingstoffen niet optimaal is Als je celwand hieruit opgebouwd is zorg dat er voor dat deze RIGIDE is  Hierdoor kunnen voedingstoffen heel slecht opgenomen worden en afvalstoffen en niet goed uit En je ziet als mensen wel de  juiste balans tussen 6:3 hebben dat hun sportprestaties nog beter worden  

    IK test dit ook altijd bij mensen die meer uit hun lijf  en huid willen halen 

  • Stap 1 is inderdaad goede voeding. Niet voor iedereen hetzelfde, maar in grote lijnen is er een redelijke consensus wat we daar onder verstaan. 

    Gelukkig kun je op veel manieren goed herstellen en hoeft het niet perse met "poeder" shakes. Kwark met fruit en granen is ook prima om te herstellen. Wil je het liever drinken dan voeg je wat water of melk toe, in de blender en opdrinken :-) 

    Ook een "reguliere" maaltijd kan dienen als herstelmaaltijd, mits je het niet te lang na het sporten neemt. 

Reactie
  • Stap 1 is inderdaad goede voeding. Niet voor iedereen hetzelfde, maar in grote lijnen is er een redelijke consensus wat we daar onder verstaan. 

    Gelukkig kun je op veel manieren goed herstellen en hoeft het niet perse met "poeder" shakes. Kwark met fruit en granen is ook prima om te herstellen. Wil je het liever drinken dan voeg je wat water of melk toe, in de blender en opdrinken :-) 

    Ook een "reguliere" maaltijd kan dienen als herstelmaaltijd, mits je het niet te lang na het sporten neemt. 

Onderliggend
Geen gegevens