Reageren of een ervaring delen?

Wil je reageren op een vraag of zelf een vraag stellen? Of wil je jouw ervaring delen met de andere leden. Dat kan, maar alleen wanneer je je hebt aangemeld voor Samen Fitter.  Heb je al een account? Log dan snel in.

Hoe zorg jij ervoor dat sporten gezond voor je is?

| 18 reacties

Sporten is niet altijd gezond. En alleen sporten is niet voldoende voor een gezonde leefstijl.  schreef de blog "Is sporten gezond?" over. Herken jij je hierin? En hoe zorg jij dat sporten bijdraagt aan je gezondheid?

Voordat  je een reactie kunt plaatsen moet je je eerst  aanmelden voor Doejemee.

18 reacties

Bovenliggend
  • Ik doe aan krachttraining, maar merk dat dit niet altijd bijdraagt aan mijn ontspanning. Daarom begonnen met relax yoga. Dit is voor mij een mooie aanvulling.

    Ik probeer wel altijd naar mijn lichaam te luisteren en vooral niet naar anderen te kijken, omdat je dan al snel over je eigen grenzen heen gaat  ( hiermee bedoel ik bijvoorbeeld hetzelfde gewicht willen pakken als je sportmaatje). Als we het hebben over bigorexia dan denk ik dat social media een enorme invloed heeft. Je ziet overal afgetrainde lichamen en veel mensen willen zich daaraan meten. ( ook ik laat me daar wel eens toe verleiden hoor!!)

  • Herkenbaar wat je zegt over ontspannen en eigen grenzen. Er zijn maar een paar sporten waar ik echt helemaal van ontspan omdat ik volledig gefocust moet zijn. Bijvoorbeeld bij skiën, kitesurfen en squash. Bij tennis, hardlopen en wielrennen is er altijd nog veel te veel nadenktijd over. Misschien ook eens een andere sport proberen? 

    Met fitness een periode de fout gemaakt om te veel te trainen en te eten met een laag vetpercentage (jaren geleden;) heb er wat striae plekjes van over gehouden helaas dus zo ga ik niet meer trainen. 

  • Ja je moet er wel van houden Wink Ik heb overigens wel een "neppe" mountainbike, een zogeheten crossbike. Echt een aanrader als je de fiets ook wilt gebruiken om net wat sneller over de normale weg te komen en best aardig mee te fietsen in de bossen en op MTB tracks. Aanrader!

  • Best uitdagende sporten, maar wel leuk! Mountainbiken wil ik van het zomer wel eens proberen! En ik doe soms ook TRX, merk dat ik dat ook wel fijn vind. Bedankt voor de tips!

Reactie Onderliggend
  • Ja je moet er wel van houden Wink Ik heb overigens wel een "neppe" mountainbike, een zogeheten crossbike. Echt een aanrader als je de fiets ook wilt gebruiken om net wat sneller over de normale weg te komen en best aardig mee te fietsen in de bossen en op MTB tracks. Aanrader!